Πως να διατηρήσετε ένα δροσερό και ισορροπημένο σώμα το καλοκαίρι

 In Θεραπευτική Διατροφή, Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρικη

Ζούμε σε μια χώρα με ηλιοφάνεια και ζέστη τους περισσότερους μήνες του χρόνου. Αυτό αποτελεί ευλογία και τύχη για εμάς. Τους καλοκαιρινούς όμως μήνες η πολλή ζέστη μπορεί να επηρεάσει το σώμα και τον οργανισμό μας.

Ένα καυτό καλοκαίρι, με καύσωνες διαρκείας, μπορεί να προκαλέσει θερμοπληξία και να οδηγήσει το σώμα μας στην απώλεια της ισορροπίας του.

Ας δούμε μαζί ποια όργανα επηρεάζονται περισσότερο από μια τέτοια κατάσταση.

  • Πνεύμονες

Είναι τα μόνα εσωτερικά όργανα που έρχονται σε άμεση επαφή με τον αέρα. Το καλοκαίρι λοιπόν, οι πνεύμονες απορροφούν ζέστη και ξηρότητα από τον αέρα. Για αυτό, συμπτώματα όπως χρόνιος βήχας, άσθμα, βρογχίτιδες, είναι πιο πιθανό να εμφανιστούν τους καλοκαιρινούς μήνες.

  • Μύτη

Ξηρότητα στην μύτη, αλλά και ρινορραγία είναι πιο συχνά το καλοκαίρι.

  • Χείλη

Τα χείλη θα είναι ξηρά και σκασμένα, αν τους λείψει η υγρασία λόγω ζέστης.

  • Δέρμα

Λόγω της υψηλής θερμοκρασίας, κάποιες δερματικές παθήσεις, όπως το έκζεμα ή το ξηρό, κόκκινο, ερεθισμένο δέρμα, μπορεί να φουντώσουν.

  • Παχύ έντερο

Είναι συχνή η δυσκοιλιότητα και τα στεγνά κόπρανα κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Προσπαθήστε να πίνετε πολύ νερό για να βοηθήσετε στην κινητικότητα του εντέρου και να τρώτε δροσερές και ενυδατικές τροφές.

  • Ήπαρ

Το συκώτι επηρεάζεται πού από την ζέστη, με αποτέλεσμα να δίνει συμπτώματα όπως: άγχος, αϋπνία, διαταραχές του ύπνου και της διάθεσης.

  • Ουροδόχος κύστη

Είναι σύνηθες να κάνουν την εμφάνισή τους λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος το καλοκαίρι, εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών και της θάλασσας.

Αυτά και άλλα συμπτώματα μπορεί να παρουσιαστούν ή να είναι εντονότερα τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω ξηρότητας αλλά και αυξημένης θερμοκρασίας στην ατμόσφαιρα αλλά και στο σώμα μας και να οδηγήσουν τον οργανισμό στο να χάσει την ισορροπία του.

Διαβάστε:  H Κινεζική Ιατρική και η ορολογία της

 

Προτάσεις για δίαιτα και αλλαγή στον τρόπο ζωής

 

  • Καταναλώστε περισσότερα φρούτα, λαχανικά και δροσερά τρόφιμα κατά την διάρκεια του καλοκαιριού.
  • Φάτε πεπόνι, καρπούζι και πιείτε λεμονάδα και κρύο τσάι.
  • Βάλτε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι και το σέλινο.
  • Αποφύγετε τα τηγανιτά, ζεστά και πικάντικα φαγητά.
  • Ασκηθείτε τις δροσερές ώρες της ημέρας, αποφεύγοντας την ζέστη.
  • Πιείτε πολύ νερό πριν και μετά την άσκηση.
  • Κολυμπήστε, είναι η κατάλληλη εποχή για να απολαύσετε το καλοκαίρι σε συνδυασμό με τα σπορ, δροσίζοντας το σώμα σας.

 

Αν έχετε συμπτώματα όπως αυτά που προαναφέραμε, μην αμελήσετε να πάρετε την γνώμη ενός ειδικού. Ακολουθήστε τις συμβουλές και διατηρήστε το σώμα σας σε ισορροπία και το καλοκαίρι.

Recent Posts
Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

κόπωσηδέρμα