5 λόγοι για να επιλέξετε την χορτοφαγική διατροφή

 In Αποτοξίνωση, Διατροφή

Η διατροφή μας είναι ένα ταξίδι με συνεχείς αλλαγές. Για αυτό κι εμείς πρέπει να προσαρμόζουμε την διατροφική μας προσέγγιση και να βρίσκουμε κατά καιρούς τι μας ταιριάζει.

Η χορτοφαγική διατροφή έχει μακρά ιστορία και πολλούς οπαδούς, όπως ο Albert Einstein, George Bernard Shaw, Πυθαγόρας, Gandhi, Leonardo di Vinci, Voltaire, Johnny Appleseed, Leo Tolstoy, Franz Kafka and Paul McCartney. Ο καθένας για διαφορετικούς λόγους, όπως για λόγους μακροζωίας, υγείας, καθαρότητας σκέψης, πνευματικότητα συμπόνια για το περιβάλλον και τα ζώα, διάλεξαν την χορτοφαγία.

Τον τελευταίο αιώνα, οι λόγοι για αυτή την επιλογή επικεντρώνονται γύρω από την βλάβη στην οικολογική ισορροπία και την υπερβολή στην βιομηχανοποίηση της παραγωγής των τροφίμων.

Οι ζωικές καλλιέργειες έχουν εντατικοποιηθεί ως αποτέλεσμα της ζήτησης για γρήγορη και φθηνή πρόσβαση σε συγκεκριμένες τροφές. Για να το πετύχουμε αυτό οδηγούμαστε σε χρήση στεροειδών,  ορμονών και τροποποιημένων ζωοτροφών και σε τοξικά ζωικά υποπροϊόντα καθώς και σε κακή μεταχείριση και συνθήκες διαβίωσης των ζώων.

Αν λοιπόν η ποιότητα των τροφών μειώνεται, εξαιτίας της κακής υγείας των ζώων, το ίδιο θα συμβεί και με την υγεία των ανθρώπων που τα καταναλώνουν. Αυτός είναι και ένας λόγος για να στραφούν οι άνθρωποι στην χορτοφαγική δίαιτα, που φαντάζει πιο λογική και ελκυστική. Όποιος λοιπόν, δεν επιθυμεί να τρέφεται με αντιβιοτικά, ορμόνες, στεροειδή και άλλα χημικά, μέσω του κρέατος, οδηγείται στην χορτοφαγία.

Κάποιος λοιπόν, που γίνεται χορτοφάγος, όχι μόνο βελτιώνει την υγεία του ,αλλά βοηθά να μειωθεί και η ζήτηση αυτού του είδους της ζωικής παραγωγής. Ας δούμε όμως και πέντε λόγους για τους οποίους θα πρέπει να σκεφτούμε την επιλογή της χορτοφαγικής διατροφής.

 

  1. Καθαρή διατροφή

Για  να γίνει κανείς χορτοφάγος χρειάζεται εκπαίδευση. Οι περισσότεροι ψάχνουμε ποικιλία στην διατροφή μας και δυσκολευόμαστε να βρούμε τροφές για το καθημερινό μας διαιτολόγιο. Με το να επιλέξουμε την χορτοφαγική διατροφή, ξεκόβουμε από το βιομηχανοποιημένο φαγητό, μειώνουμε την ποσότητα των χημικών, φαρμάκων, τοξινών και ορμονών που περιλαμβάνονται σε αυτό. Παράλληλα μειώνουμε την πιθανότητα εμφάνισης παθογόνων μικροοργανισμών και παρασίτων στο φαγητό μας. Όταν επιλέγουμε να αποφύγουμε την κατανάλωση ζωικών προϊόντων, θα παρατηρήσουμε ότι αυξάνεται η ανάγκη μας για λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Στην χορτοφαγική διατροφή υπάρχουν περιορισμοί, οι οποίοι συχνά ξεπερνιούνται, όπως τα αυγά και τα γαλακτοκομικά, που είναι σημαντικές πηγές λιποδιαλυτών βιταμινών. Πρέπει όμως να προσέξουμε την επιλογή μας σε αυτά τα προϊόντα, ακόμα κι αν δεν είναι κρέας. Οι μελέτες τελευταία δείχνουν ότι τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πιο υγιεινά από τα αποβουτυρωμένα ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Σε κάθε περίπτωση, δώστε προσοχή στις διατροφικές σας απαιτήσεις, αποφύγετε τα φυτοφάρμακα στα τρόφιμα και βοηθήστε το σώμα σας να αποκομίσει τα μέγιστα από την διατροφή σας.

  1. Ανάλαφρη αίσθηση

Όλοι μας μπορούμε να ευεργετηθούμε από τις φυτικές τροφές, οι οποίες είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Πολλοί χορτοφάγοι δηλώνουν ότι αισθάνονται πιο ελαφρείς, έχουν καλύτερη πέψη, καλύτερο ύπνο και ένα αίσθημα ηρεμίας. Οι όποιες αλλαγές φυσικά, θέλουν τον χρόνο τους για να εμφανιστούν και αυτό θα συμβεί όταν απαλλαγούμε από τις μεγάλες προσδοκίες μας σχετικά με το φαγητό.

  1. Εξοικονόμηση χρημάτων

Τα τελευταία χρόνια το κόστος σίτισης μιας οικογένειας είναι για πολλούς δυσβάσταχτο και οδηγεί στο να διαλέγουμε τρόφιμα ανάλογα με την τιμή τους. Η χορτοφαγική διατροφή είναι ανέξοδη, μιας και οι περισσότεροι σπόροι και τα όσπρια είναι τρόφιμα φθηνά. Αυτό καθιστά μη απαγορευτική την επιλογή της χορτοφαγίας. Αγοράστε φρέσκα προϊόντα, οργανικά ή τοπικά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, οργανικά αυγά για να εμπλουτίσετε την διατροφή σας.

  1. Παρηγορητική ενδυνάμωση

Ακολουθώντας την χορτοφαγική διατροφή, επιλέγουμε να μην συμμετέχουμε στην θανάτωση ενός ζώου. Ένας σημαντικός λόγος λοιπόν, είναι το πώς αισθανόμαστε για αυτό. Επιλέγουμε να δείξουμε συμπόνια και με τις διατροφικές μας επιλογές να συμβάλλουμε σε μια θετική αλλαγή για τον κόσμο μας. Υπάρχουν αρχαίοι πολιτισμοί, οι οποίοι υποστηρίζουν την χορτοφαγία           και έχουν ως αρχή τους την λέξη ¨AHIMSA¨, που σημαίνει: ¨να μην κάνεις κακό¨. Σε οποιαδήποτε θρησκεία, βουδισμό, ινδουϊσμό, ορθοδοξία, υπάρχει η έννοια της αποχής από το κρέας για λόγους πνευματικούς. Ο καθένας λοιπόν, μπορεί να βρει πολλούς και διαφορετικού λόγους για να ακολουθήσει την χορτοφαγική διατροφή, ανάλογα με τα πιστεύω του.

  1. Ζώντας μια μακρά ζωή

Όταν έχουμε συνδυάσει την διατροφή μας με τα πιστεύω και την ηθική μας, θα βιώσουμε ικανοποίηση και αρμονία. Αυτά θα μας οδηγήσουν και στην μακροβιότητα. Σύμφωνα με μελέτες, οι χορτοφάγοι ζουν περισσότερο, εξαιτίας   του συνειδητού τρόπου διατροφής τους και των φυτικών τροφών που επιλέγουν. Πολλοί χορτοφάγοι είναι μορφωμένοι, με ευτυχισμένους γάμους, ασκούνται τακτικά, είναι μη-καπνιστές και πίνουν ελάχιστα αλκοόλ. Το να επιζητάς έναν υγιή τρόπο ζωής δεν αφορά μόνο το τι τρως, αν και αυτό είναι το πρώτο βήμα. Όλα όμως συμβάλλουν στην μείωση του καθημερινού άγχους. Έτσι όταν μιλάμε για χορτοφαγική διατροφή συνολικά, καταλαβαίνουμε γιατί οδηγεί σε μεγάλο προσδόκιμο ζωής.

Η επιλογή της χορτοφαγικής διατροφής, είναι εξαιρετική  για όσους θέλουν να ακολουθήσουν την φωνή του μυαλού και του σώματός τους. Οι τροφικές μας επιλογές μπορούν να μας ωφελήσουν όχι μόνο στο σώμα αλλά και την ψυχή.

 

 

Recent Posts

Leave a Comment

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt