Πως θα επιτύχετε καλύτερη πέψη για ευκολότερο αδυνάτισμα

 In Αδυνάτισμα, Διατροφή

Όλοι συνηθίζουμε να μιλάμε για δίαιτες και διατροφή με σκοπό το αδυνάτισμα. Τελευταία στην συζήτηση αρχίζει να μπαίνει και η καλή πέψη. Και έτσι θα έπρεπε. Το πεπτικό μας σύστημα παίζει ρόλο στην ρύθμιση του βάρους αλλά και στο πώς αισθανόμαστε γενικότερα. Για παράδειγμα, αν δεν έχουμε καλή πέψη νοιώθουμε βάρος και ενόχληση, με αποτέλεσμα να χάνουμε την καλή μας διάθεση. Για αυτό θα δούμε παρακάτω κάποιες συμβουλές για να βοηθήσουμε το πεπτικό μας σύστημα να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ελαττώστε ταχύτητα

Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται λίγο χρόνο για να λάβει το μήνυμα που του στέλνει το στομάχι μας όταν έχουμε χορτάσει. Αν εμείς τρώμε γρήγορα αυτή η διαβίβαση του μηνύματος θα καθυστερήσει, με αποτέλεσμα εμείς να συνεχίσουμε να τρώμε. Έτσι έχουμε καταναλώσει περισσότερη τροφή από αυτήν που χρειαζόμαστε για να χορτάσουμε. Αυτό θα έχει και ως αποτέλεσμα να δυσκολεύουμε το πεπτικό μας και να αισθανόμαστε φουσκωμένοι. Τρώμε λοιπόν αργά και μασάμε καλά την τροφή μας.

Να είστε ¨εκεί¨ όταν τρώτε

Είναι αλήθεια πως η καθημερινότητα με τους τρελούς ρυθμούς της παρασύρει τους περισσότερους από εμάς. Αποτέλεσμα; Όλοι τρώνε στο πόδι, πρόχειρα, βιαστικά και με άγχος. Όμως το αντίθετο είναι αυτό που θα πρέπει να προσπαθούμε, δηλαδή να τρώμε με ηρεμία και να αφιερώνουμε χρόνο στο γεύμα μας.

Για να επιτύχουμε μια καλή πέψη πρέπει να έχουμε συναίσθηση του τι τρώμε. Έτσι πρέπει να δίνουμε χρόνο και σημασία στο τι τρώμε για να μην πέσουμε στην παγίδα της υπερφαγίας, η οποία θα μας οδηγήσει σε όχι και τόσο καλή πέψη.

Το ίδιο σημαντικό είναι να τρώμε κάνοντας ένα ολιγόλεπτο διάλλειμα από την δουλειά. Δεν πρέπει  να τρώμε πάνω από έναν υπολογιστή, όπως ούτε μπροστά στην τηλεόραση. Με αυτόν τον τρόπο θα κάνουμε καλύτερες επιλογές τροφών και θα τρώμε συνειδητοποιημένα.

Χαλαρώστε

Όταν τρώμε υπο το καθεστώς του άγχους, η μεταβολική μας ικανότητα μειώνεται και κατά συνέπεια είναι δυσκολότερη η πέψη, ιδίως όταν το μυαλό μας δεν είναι στο φαγητό αλλά σε χίλιες δύο υποχρεώσεις και εκκρεμότητες. Το σώμα μας είναι φτιαγμένο για να αντέχει το στρες, αλλά όχι συνέχεια. Έχουμε ανάγκη ένα διάλλειμα, πόσο μάλλον την ώρα του φαγητού. Χαλαρώστε λοιπόν, ακούστε λίγη μουσική, μιλήστε με αγαπημένα πρόσωπα και φάτε το γεύμα σας αργά και ήρεμα.

Το φαγητό μας παρέχει και συναισθηματική θρέψη, η οποία χρειάζεται τον χρόνο και την χαλάρωση για να λειτουργήσει. Επιτυγχάνοντας κάτι τέτοιο, δεν θα οδηγηθούμε στο να φάμε περισσότερο από ότι χρειαζόμαστε. Έτσι θα καταφέρουμε καλύτερη πέψη και θα έχουμε δύναμη για να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε όλες μας τις υποχρεώσεις.

Καταναλώστε φυσικές και ποιοτικές τροφές

Ο οργανισμός μας ξέρει και αναγνωρίζει τις ποιοτικές τροφές και το πώς να τις επεξεργαστεί για να μας παρέχει τα θρεπτικά συστατικά που έχουν να μας προσφέρουν. Οι επεξεργασμένες τροφές επηρεάζουν αρνητικά όλη αυτή την διαδικασία. Μας προσφέρουν κενές θερμίδες χωρίς ωφέλιμα συστατικά και φυσικά δεν προάγουν την καλή πέψη.

Τα σωστά θρεπτικά συστατικά, στις σωστές ποσότητες βοηθούν όλα τα συστήματα του οργανισμού μας να λειτουργήσουν όσο καλύτερα γίνεται.

Ακούστε το σώμα σας

Σε γενικές γραμμές μπορούμε να δίνουμε συμβουλές για την διατροφή, την πέψη και το αδυνάτισμα, αλλά η αλήθεια είναι πως ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός. Ο καθένας από εμάς έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες στο στομάχι και το πεπτικό του σύστημα. Άρα πρέπει να προσέχουμε τα σημάδια που μας δίνει ο οργανισμός μας όταν κάτι τον ενοχλεί. Καλό θα ήταν αν φάμε κάτι δυο –τρεις φορές και δούμε ότι μας ενοχλεί να το αποφύγουμε. Προσέχουμε λοιπόν τι τρώμε, πότε το τρώμε και τις συνέπειες που φέρνει η κατανάλωσή του έπειτα στον οργανισμό μας. Έτσι θα καθιερώσουμε μια διατροφική ρουτίνα που θα βοηθήσει την πέψη και το αδυνάτισμά μας.

Recent Posts

Leave a Comment

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt