4 συμβουλές για να αποκτήσετε θετική εικόνα για το σώμα σας

 In Αδυνάτισμα, Αυτοβελτίωση, Διατροφή

Στην σημερινή εποχή κατακλυζόμαστε από πληροφορίες και εικόνες σχετικές με τα πρότυπα ομορφιάς και το πώς πρέπει να δείχνουμε για να γίνουμε αποδεκτοί από τον κοινωνικό μας περίγυρο. Τα μέσα ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν με διαφημίσεις για δίαιτες, περιποίηση προσώπου και σώματος, τεχνητό μαύρισμα, επιμήκυνση μαλλιών, εσώρουχα με ενίσχυση και τόσα άλλα.

Το μήνυμα προς τον παραλήπτη είναι ότι δεν είμαστε αρκετά καλοί όπως είμαστε, αλλά πρέπει να ακολουθήσουμε τα πρότυπα που προβάλλουν. Αυτή λοιπόν η πλύση εγκεφάλου μπορεί να οδηγήσει σε κρίση αυτοεκτίμησης και αρνητική εικόνα για τον εαυτό μας.

Το πώς βλέπει κανείς τον εαυτό του είναι καθαρά υποκειμενικό. Μπορεί να επηρεαστεί από δεκάδες σκέψεις που κάνουμε καθημερινά. Πώς μπορούμε όμως να υπερασπίσουμε τον εαυτό μας κοιτάζοντας στον καθρέφτη και να έχουμε μια θετική εικόνα του;

 

  1. Βγείτε από την πρίζα

Σε ό,τι αφορά την εικόνα μας, τα μέσα ενημέρωσης δεν είναι σύμμαχοί μας. Μας στοιχειώνουν καθημερινά με εικόνες απόλυτης τελειότητας, περνώντας το μήνυμα ότι και εμείς έτσι θα πρέπει να μοιάζουμε. Στο ίντερνετ, στις διαφημίσεις, στις ταινίες, σε έντυπα…η επανάληψη είναι καθημερινή. Το αποτέλεσμα είναι η ακούσια σύγκριση μας με τα πρότυπα τελειότητας και κατ΄επέκταση το μειονεκτικό αίσθημα που μας αφήνει. Ας μην ξεχνάμε αυτό που κάποτε είπε πολύ σοφά ο Ρούσβελτ: ¨η σύγκριση είναι ο κλέφτης της χαράς¨. Εμείς θα συμπληρώσουμε και της θετικής εικόνας του σώματος.

Αποκοπείτε από τα μέσα ενημέρωσης όσο το δυνατόν, για να αποφύγετε τις συγκρίσεις με τα πρότυπα. Επικεντρωθείτε στην πραγματικότητα. Μην βλέπετε τις διαφημίσεις για τέλειους κοιλιακούς – πηγαίνετε μια βόλτα ή ασκηθείτε! Μην ονειρεύεστε το τέλειο σώμα ενός ηθοποιού ή χορευτή που βλέπετε στην τηλεόραση – πάρτε έναν φίλο και πηγαίνετε για χορό! Με το να κάθεστε και να ονειροπολείτε αυτά που σας προβάλλουν δεν καταφέρνετε τίποτα και δεν ενισχύετε την θετική εικόνα για τον εαυτό σας. Αυτό θα συμβεί μόνο όταν αναλάβετε δράση.

  1. Δώστε προσοχή στις σκέψεις σας

Η εικόνα του εαυτού μας είναι το τι εμείς πιστεύουμε για μας. Άρα εμείς ορίζουμε ποια θα είναι τα αρνητικά που θα μας προσάψουμε. Ας παρακολουθήσουμε πόσες φορές την ημέρα λέμε στον εαυτό μας ¨είμαι χοντρή¨ ή ¨να ήμουν σαν και αυτήν¨. Αυτές οι εσωτερικές φωνές έχουν μεγάλη δύναμη και επιρροή στον εαυτό μας και την αυτοεκτίμησή μας.

Είναι εκπληκτική η αντίδραση της χημείας του σώματός μας όταν σκεφτόμαστε αρνητικά για μας. Την λεκτική επίθεση στον εαυτό μας το σώμα μας την μεταφράζει ως πραγματική. Έτσι ο οργανισμός τίθεται σε κατάσταση άγχους. Αμέσως το συμπαθητικό νευρικό σύστημα οδηγείται σε έκλυση των ορμονών του άγχους, την κορτιζόλη και την ινσουλίνη. Όταν αυτό συμβαίνει καθημερινά, αυτές οι ορμόνες λένε στο σώμα να αποθηκεύει λίπος και να μην χτίζει μύες. Επίσης καταστρέφει τα βακτήρια του εντέρου και εξασθενεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Εξακολουθείτε  να νομίζετε πως οι αρνητικές σκέψεις είναι αθώες; Και για επισφράγιση, ας δούμε τι επίπτωση θα είχαν οι θετικές σκέψεις. Αν λοιπόν αγαπήσουμε τον εαυτό μας και του δείξουμε αποδοχή, το παρασυμπαθητικό σύστημα ενεργοποιείται, αυξάνοντας τον μεταβολισμό και βοηθώντας την πέψη.

Δώστε προσοχή στις σκέψεις σας. Να είστε ευγενικοί και καλοί με τον εαυτό σας.

  1. Αφήστε τις συνθήκες στην άκρη

Ονειρεύεστε μια ζωή όπου θα έχετε την τέλεια εικόνα του εαυτού σας και πασχίζετε για αυτό; Λέτε στον εαυτό σας ¨θα ξεκινήσω μαθήματα χορού όταν αδυνατίσω¨; Με αυτόν τον τρόπο στερείτε από σας την ευτυχία για αργότερα. Δεν επιτρέπουμε στον εαυτό μας να αγαπηθεί, εκτός αν φτάσουμε τα κιλά που έχουμε βάλει στόχο ή αν χωρέσουμε στο στενό μας τζιν ή αν αποκτήσουμε γραμμωμένους κοιλιακούς.

Αυτός ο τρόπος σκέψης οδηγεί στην αυτό-απόρριψη και σε μια συνεχή δυσαρέσκεια. Το να κυνηγάμε έναν ανέφικτο στόχο δεν μας βοηθάει να χτίσουμε μια θετική εικόνα του εαυτού μας. Είναι κρίμα να ξοδεύουμε τον λιγοστό χρόνο που έχουμε στην Γη, με το να μισούμε την εικόνα μας. Πολλοί άνθρωποι καταπιέζουν τον εαυτό τους για να αποκτήσουν το σώμα των ονείρων τους, νομίζοντας ότι όταν το καταφέρουν θα είναι ευτυχισμένοι. Συνήθως αυτό δεν συμβαίνει, γιατί ακόμα κι αν το πετύχουν, η πάλη θα συνεχίζεται για να το διατηρήσουν.

Ξεχνώντας την συνθήκη ¨θα αγαπώ τον εαυτό μου όταν…¨ ή ¨θα είμαι χαρούμενη όταν…¨ θα μπορέσετε να ζήσετε την ζωή σας όπως θέλετε. Δοκιμάστε να αγαπήσετε τον εαυτό σας ακόμη κι αν δεν σας αρέσει το σώμα σας. Πρώτα σκεφτείτε ότι το σώμα σας είναι μόνο το κέλυφος, ενώ υπάρχει κάτι βαθύτερο. Είναι καλό να ψάξουμε τις αιτίες που μας κάνουν να είμαστε δυσαρεστημένοι με τον εαυτό μας. Για να βρούμε τον στόχο μας, πρέπει να σκεφτούμε πώς θα ήταν η ζωή μας αν είχαμε την εικόνα που επιθυμούμε.  Για παράδειγμα, αν θέλετε να χάσετε βάρος για να έχετε περισσότερη ενέργεια, ψάξτε τι είναι αυτό που σας στερεί από αυτήν την ενέργεια. Αν θέλετε γραμμωμένους κοιλιακούς για να τους επιδεικνύετε και να τραβάτε την προσοχή, βρείτε σε τι μπορείτε να διαπρέψετε τώρα όπως είστε.

Ζήστε την ζωή σας όπως ονειρεύεστε και η αντίληψη του εαυτού σας θα αλλάξει. Θα αισθανθείτε αληθινοί και θα αγαπήσετε τον εαυτό σας. Τότε θα σκέφτεστε θετικά και για την εικόνα σας.

  1. Ενσάρκωση/ σωματοποίηση

Η σωματοποίηση είναι πρωταρχική για μια καλή εικόνα του σώματός μας. Αυτό σημαίνει να ζούμε και να είμαστε σε επαφή με το σώμα μας. Να μην μας αποσπά η τηλεόραση ή το τηλέφωνο ή ακόμη να μην ονειρευόμαστε ότι ζούμε σε άλλο σώμα. Πρέπει να αισθανόμαστε το σώμα μας και τις ανάγκες του.

Ζήστε το σώμα σας, κινηθείτε όπως σας ευχαριστεί, περπατήστε, χορέψτε, κολυμπήστε. Επιτρέψτε στο σώμα σας να νοιώσει ευχαρίστηση.

Αφήστε το σώμα σας να νοιώσει με όλες του τις αισθήσεις και δώστε του αγάπη και φροντίδα. Αν συνηθίζετε να τρώτε γρήγορα, προσπαθήστε να κάνετε το αντίθετο. Πάρτε λίγο χρόνο και μασήστε το φαγητό σας αργά. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να γευτεί το φαγητό και θα δείτε ότι θα καταναλώσετε λιγότερη ποσότητα.

Ένα άλλο παράδειγμα της σωματοποίησης, είναι η κίνηση. Να είστε σε πλήρη επαφή με το σώμα σας και να κινείστε όπως σας αρέσει. Αν σας αρέσει ο χορός, η άσκηση, το κολύμπι, κάντε το. Μην περιμένετε να έχετε το σώμα των ονείρων σας, δεν είναι απαραίτητο. Θα χάσετε χρόνο και ευχαρίστηση. Το σώμα σας θα σας ανταμείψει που το προσέχετε και το αγαπάτε.

 

Η θετική εικόνα του σώματός μας δεν θα έρθει από την μια μέρα στην άλλη. Θέλει προσπάθεια. Θα μάθουμε όμως να προσέχουμε και να αγαπάμε τον εαυτό μας καλύτερα και αυτό θα μας κάνει πιο ευτυχισμένους.

 

 

 

 

 

 

 

 

Recent Posts

Leave a Comment

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt