Αγώνας για την απώλεια βάρους;

 In Αδυνάτισμα με βελονισμό, Διατροφή, θεραπείες, Ψυχολογία

Πώς να πετύχετε τα αποτελέσματα που θέλετε.

 

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος θέτουμε μη ρεαλιστικούς στόχους που δεν βοηθούν πουθενά. Αρχικά λοιπόν καλό θα είναι να βρούμε σαφείς και εφικτούς στόχους που ταιριάζουν σε μας και τον τρόπο ζωής μας. Τότε έχουμε ένα ξεκάθαρο πλάνο για να δουλέψουμε ώστε να φτιάξουμε το σώμα μας όπως επιθυμούμε. Αλλιώς μας κυριεύει σύγχυση και αβεβαιότητα και καταλήγουμε στο να τα παρατάμε.

Ας δούμε κάποιες συμβουλές για να θέσουμε εφικτούς στόχους :

 

1.Στοχεύστε κάθε μέρα σε ¨ένα στόχο¨ όχι τον ¨τελικό στόχο¨ !

 

Αν ρωτήσουμε κάποιον που θέλει να χάσει βάρος για τους στόχους του, συνήθως θα μιλήσουν για το τελικό αποτέλεσμα που θέλουν να πετύχουν. Ο στόχος μπορεί να είναι να τρέξεις 5 χιλιόμετρα, ή να χάσεις κάποια κιλά, ή να δεις διαφορά στο σώμα σου. Όλα αυτά είναι θεμιτά. Είναι όμως εύκολο να μπλεχτείς στον τελικό στόχο. Αυτό και μόνο δεν είναι αρκετό, επειδή συχνά δεν μπορούμε να ελέγξουμε το αποτέλεσμα, ή αυτό μπορεί να αργήσει περισσότερο από ό,τι υπολογίζουμε. Καθημερινά ο τελικός στόχος επηρεάζεται από το σώμα μας και το περιβάλλον :

  • Μπορεί να αργήσουμε να τελειώσουμε από την δουλειά μας και να μην πάμε γυμναστήριο.
  • Μπορεί να χρειαστεί να φροντίσουμε τον ηλικιωμένο γονιό μας ή το παιδί μας που αρρώστησε.
  • Μπορεί να προκύψουν ορμονικές διαταραχές.
  • Μπορεί να μην κοιμόμαστε καλά για κάποιο διάστημα.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν μπορούμε να κάνουμε το σώμα μας (ή ακόμα και την ζωή μας) ό,τι θέλουμε. Μπορούμε όμως να ελέγξουμε τις επιλογές μας. Για αυτό τον λόγο οι στόχοι είναι σημαντικοί, γιατί εστιάζουν στα πράγματα που μπορούμε πραγματικά να ελέγξουμε. Παρακάτω είναι παραδείγματα του πώς μπορούμε να κάνουμε τους τελικούς στόχους, στόχους δράσης :

  • Αντί να επικεντρωνόμαστε καθημερινά στο να χάσουμε κάποια γραμμάρια, να προσπαθήσουμε να τρώμε αργά και προσεκτικά, σταματώντας όταν φτάνουμε στο 80% της πληρότητας.
  • Αντί να κοιτάμε τους κοιλιακούς μας καθημερινά στον καθρέφτη περιμένοντας να εμφανιστεί η γράμμωση (ή ακόμα χειρότερα, να κάνουμε εκατομμύρια κοιλιακούς κάθε μέρα), να προσπαθήσουμε να τρώμε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτα και λαχανικά καθημερινά.
Διαβάστε:  Πολλαπλή σκλήρυνση

 

Εν κατακλείδι, οι στόχοι δράσης είναι πιο εύκολοι να κρατηθούν και να πετύχουν μέρα με την μέρα. Τελικά φαίνεται ότι χρειάζονται πολλοί στόχοι δράσης για να φτάσουμε τον τελικό μας στόχο. Χαραμίζοντας τον χρόνο και την ενέργειά μας μόνο στον τελικό στόχο δεν φτάνουμε πουθενά, ενώ το να θέσουμε σωστούς στόχους θα μας οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

  1. Ξεχάστε τα ¨μη¨.
  • Μην τρως σοκολάτα
  • Μην πίνεις αλκοόλ
  • Μην τρως υδατάνθρακες

Σίγουρα έχετε πει παρόμοια ¨μη¨ στο παρελθόν, σωστά;

Τι συμβαίνει λοιπόν με τα ¨μη¨ : Είναι ψυχολογικά αντιπαραγωγικά. Επειδή λες στον εαυτό σου να μην κάνει κάτι, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα συνεχίσεις να το κάνεις. Ακόμα χειρότερα, με ένα παραστράτημα θα αισθάνεσαι πλήρως αποτυχημένος. Πρέπει λοιπόν να βρούμε κάτι ελκυστικό και να ξεχάσουμε αυτό που πρέπει να αποφύγουμε. Είναι καλό να κάνουμε κάτι για τον εαυτό μας που να είναι υγιές και παραγωγικό.

 

Αντί  να λέμε στον εαυτό μας να σταματήσουμε να πίνουμε αλκοόλ, να αρχίσουμε να πίνουμε ένα ποτήρι νερό ή γάλα με το δείπνο μας. Αντί να λέμε στον εαυτό μας ότι δεν μπορεί να φάει σοκολάτα, να κόψουμε φρούτα και λαχανικά για να έχουμε ένα υγιεινό, γρήγορο σνακ.

 

Όταν θα αρχίσετε να τρώτε φρούτα και λαχανικά σαν σνακ, θα παρατηρήσετε ότι δεν θα έχετε υπογλυκαιμίες που μπλοκάρουν την ενέργειά σας , δεν σας βοηθούν να γυμναστείτε και να πετύχετε τους στόχους σας.

 

 

 

 

  1. Κάντε τους στόχους επίτευξης, στόχους ικανότητας.

 

Οι στόχοι επίτευξης είναι παρόμοιοι με τους τελικούς στόχους, με την διαφορά ότι επικεντρώνονται στην επιβεβαίωση τρίτων.

  • ¨Θέλω να παίρνω καλούς βαθμούς από την δασκάλα μου.¨
  • ¨Θέλω να κερδίσω σε ένα παιχνίδι για να ευχαριστήσω τους φίλους μου.¨
  • ¨Θέλω να σπάσω το προσωπικό μου ρεκόρ στον μαραθώνιο.¨

 

Όπως οι τελικοί στόχοι, οι στόχοι επίτευξης επηρεάζονται από παράγοντες εκτός του ελέγχου μας:

  • Η αντίπαλη ομάδα μπορεί να είναι καλύτερη από την δικιά μας ή να παίζει στην έδρα της.
  • Μπορεί να βρέχει ή να έχει αέρα την ημέρα του μαραθώνιου, και έτσι να επηρεαστεί ο χρόνος μας.
Διαβάστε:  Κατάθλιψη

 

Όπως βλέπουμε, οι στόχοι επίτευξης συχνά θέτουν την επιτυχία ή την ικανοποίησή μας στα χέρια κάποιου άλλου. Οι στόχοι ικανότητας είναι λίγο διαφορετικοί. Επικεντρώνουν στην διαδικασία του να γινόμαστε καλύτεροι κάθε μέρα και από λίγο. Δεν πρέπει να περιμένουμε να κερδίσουμε το παιχνίδι μόνο με μια προπόνηση, αλλά να περιμένουμε πρόοδο με το πέρασμα του χρόνου.

 

Οι στόχοι ικανότητας είναι σημαντικοί γιατί ό,τι κι αν νομίζουν, ή πουν, ή κάνουν άλλοι, εμείς αισθανόμαστε καλά για την προσωπική μας πρόοδο. Με άλλα λόγια, προωθούμε την πρόοδό μας ό,τι κι αν γίνει. Μετά από ένα κακό βαθμό σε ένα διαγώνισμα, ο μαθητής που έχει στόχους ικανότητας θα στοχεύσει στο να διαβάσει για να γράψει καλύτερα στο επόμενο τεστ. Αντίθετα, ο μαθητής που στοχεύει σε μια πρόσκαιρη επιτυχία θα αισθανθεί αποτυχημένος.

 

Αντί να συγκεντρωθούμε στο να σπάσουμε ένα προσωπικό ρεκόρ στον επόμενο αγώνα μας, καλύτερα να συγκεντρωθούμε στην τεχνική του τρεξίματός μας και στον δικό μας βηματισμό. Φτιάξτε ένα βίντεο του εαυτού σας να τρέχει, εντοπίστε τα τεχνικά στοιχεία που μπορείτε να βελτιώσετε, και ενσωματώστε τα στο πρόγραμμα της προπόνησής σας.

 

Οι σωστοί στόχοι βοηθούν να έχουμε ρεαλιστικές προσδοκίες και να κάνουμε τα δύσκολα έργα, εύκολα. Αυτό μας προλαβαίνει από το να αισθανόμαστε ¨χαμένοι¨ και μας βοηθάει να μείνουμε αφοσιωμένοι στο να πετύχουμε τον τελικό μας στόχο.

Επιπρόσθετα, το να θέσουμε σωστούς στόχους, μας καθιστά κυρίαρχους του εαυτού μας. Είμαστε υπεύθυνοι και υπόλογοι των πράξεών μας που οδηγούν στο αποτέλεσμα που θέλουμε. Το καλύτερο πράγμα  του να θέτεις σωστούς στόχους είναι ότι σε προετοιμάζουν για μακροπρόθεσμη επιτυχία και σου δίνουν έμπνευση αντίθετα από βραχυπρόθεσμες γρήγορες λύσεις που καταλήγουν σε απογοήτευση ή αποτυχία.

Δείτε με ειλικρίνεια τους στόχους σας. Τι χρειάζεστε για να τους πετύχετε; Στοχεύστε κάθε μέρα στους στόχους επίτευξης, όχι στον τελικό στόχο. Συγκεντρωθείτε στο τι πρέπει να κάνετε και όχι τι δεν πρέπει.

Τέλος, χαρείτε την διαδικασία! Η ζωή είναι μικρή ώστε να μην είμαστε ευτυχισμένοι. Επιλέξτε συμπεριφορές που συνάδουν με τους στόχους και την ζωή σας.

 

Recent Posts
Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

παραπανίσια κιλάπείνα