Όταν ο χρόνιος πόνος είναι στο μυαλό μας

 In θεραπείες, Χρόνιος Πόνος, Ψυχολογία, Ψυχολογικά Προβλήματα

Ο χρόνιος πόνος είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα. Εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν καθημερινά χωρίς να βρίσκουν λύση. Για πολλούς από αυτούς η λύση βρίσκεται στον βελονισμό.

Η φύση του χρόνιου πόνου ποικίλλει, μπορεί να είναι από μυοσκελετική και νευρογενής μέχρι γαστρεντερική, ουρογεννητική και γυναικολογική. Πόση όμως σημασία δίνουμε στο συναισθηματικό μέρος του χρόνιου πόνου, το οποίο μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν συναισθήματα όπως ο φόβος, η απογοήτευση και το άγχος.

Όταν ο πόνος φορτίζεται συναισθηματικά-πράγμα που συμβαίνει πάντα, αφού ο ίδιος ο πόνος προκαλεί αρνητικά συναισθήματα-είναι αμείωτος από παυσίπονα και αντιφλεγμονώδη φάρμακα τα οποία συνήθως συνταγογραφούνται.

Το να θεραπεύσεις αποτελεσματικά τον χρόνιο πόνο, προϋποθέτει να τον αντιμετωπίσεις ολιστικά. Εδώ φαίνεται η υπεροχή του βελονισμού.

 

Η προσέγγιση του βελονισμού στον χρόνιο πόνο

 

Η  κινέζικη ιατρική δεν ξεχωρίζει το μυαλό από το σώμα. Είναι και τα δύο άρρηκτα συνδεδεμένα και συνεχώς το ένα αλληλοεπιδρά και ρυθμίζει το άλλο. Η κινέζικη φιλοσοφία αντιμετωπίζει τον χρόνιο πόνο εντελώς διαφορετικά από την κλασσική ιατρική, η οποία προσεγγίζει  το πρόβλημα μέσα από την βιολογία. Βιολογικά λοιπόν, ο χρόνιος πόνος είναι αρκετά απλή υπόθεση. Λανθασμένα νευρικά ερεθίσματα προκαλούν τον εγκέφαλο να δημιουργήσει φλεγμονές ή βλάβες στους ιστούς.

Όταν όμως εξετάσουμε τον χρόνιο πόνο ολιστικά, θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν περισσότερα από  μόνο νευρικά ερεθίσματα για να λάβουμε υπόψιν.

Μεγάλο αντίκτυπο στην λειτουργία του σώματός μας, έχουν οι σκέψεις μας. Τα αρνητικά συναισθήματα και οι αρνητικές σκέψεις είναι ικανά να αυξήσουν τις ορμόνες του άγχους όπως για παράδειγμα την κορτιζόλη και την νορεπινεφρίνη,με αποτέλεσμα να οδηγήσουν σε συστηματικές φλεγμονές και επιδείνωση της συνολικής υγείας μας αν συνεχίζουν επ’αόριστον.

Διαβάστε:  Περιεμμηνόπαυση

Όπως και με την σωματική άσκηση, έτσι και τα συναισθήματα χρειάζονται εκτόνωση της ενέργειας, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στην θεραπεία του σώματος. Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι μας έχουμε μέρες που πασχίζουμε να υπερβάλλουμε εαυτόν σωματικά και αισθανόμαστε εξαντλημένοι στο τέλος της μέρας.

Έτσι λοιπόν και τα συναισθήματά μας είναι ικανά να μας εξουθενώσουν. Το στρες, το άγχος και πολλά άλλα συναισθήματα προκαλούν συναισθηματική αναταραχή και αυτό μπορεί να συμβάλλει σε σωματικά προβλήματα.

Ο βελονισμός δεν αφήνει την συναισθηματική αναταραχή να περάσει απαρατήρητη.

Στην θεωρία του ο βελονισμός τοποθετεί την Καρδιά στο κέντρο της ανθρώπινης ύπαρξης και είναι αυτή που παίζει ρόλο σε όλα τα συναισθήματα. Η Κινέζικη ιατρική δε, ονομάζει την Καρδιά «Αυτοκράτορα». Αν ο Αυτοκράτορας αρρωστήσει, χάνεται και η τάξη στην αυτοκρατορία.

Αν αναγάγουμε την μεταφορά αυτή στην ανθρώπινη υγεία, προκύπτει το εξής συμπέρασμα: η Καρδιά, που κυβερνά όλα τα αισθήματα, πρέπει να είναι υγιής για να είναι και το σώμα υγιές. Άρα, είναι αδύνατο να αντιμετωπίσουμε τον χρόνιο πόνο αποτελεσματικά(ή ακόμα και οποιαδήποτε άλλη χρόνια κατάσταση) χωρίς να λάβουμε υπόψιν την πνευματική κατάσταση ενός ατόμου.

 

Πώς, λοιπόν  ο βελονισμός και η Κινέζικη ιατρική αντιμετωπίζει την πνευματική κατάσταση του ατόμου;

Ένας τρόπος είναι η επιλογή σημείων βελονισμού και η συνταγογράφηση βοτάνων για να ενισχύσουν  ή να τονώσουν το Αίμα. Στον βελονισμό τα αρνητικά συναισθήματα και κυρίως τα χρόνια, δημιουργούν μια εσωτερική θερμότητα, η οποία καταλήγει να καταναλώνει και να μειώνει την θρεπτική αξία του Αίματος.

Το Αίμα για τον βελονισμό είναι πολλά παραπάνω από το κόκκινο υγρό  που κυλάει στις φλέβες και τις αρτηρίες μας. Το Αίμα θεωρείται ως η ουσία της διατροφής και της επούλωσης, ο αγωγός μέσω του οποίου ρέει το συναίσθημά μας.

Διαβάστε:  Ιγμορίτιδα

Όταν τα αρνητικά συναισθήματα μας κυριεύουν, πράγμα που συμβαίνει συχνά με τους ανθρώπους που ζουν με τον χρόνιο πόνο, οδηγούμαστε σε συμπτώματα που ένας βελονιστής θα ονόμαζε «ανεπάρκεια αίματος». Τέτοια συμπτώματα είναι: ζάλη, αίσθημα παλμών της καρδιάς, αϋπνία, κόπωση, κακή μνήμη, χλωμό δέρμα και γλώσσα, αδύναμο σφυγμό και λιγοστή ή ελαφριά έμμηνο ρύση.

 

Τεχνικές αυτό-φροντίδας για τον χρόνιο πόνο

Εκτός από τη χρήση των βελόνων και των βοτάνων για την αντιμετώπιση της ανεπάρκειας του αίματος, ένας βελονιστής για να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα του χρόνιου πόνου μπορεί να προτείνει κάποιες τεχνικές αυτό-φροντίδας.

Η επίγνωση, για παράδειγμα, διδάσκει τους ανθρώπους να είναι περίεργοι αντί κριτικοί σχετικά με την πάθησή τους. Μας διδάσκει να προσεγγίζουμε τα θέματά μας με ανοιχτό μυαλό και να μην έχουμε μεγάλες προσδοκίες. Καλλιεργώντας μεγαλύτερη αυτογνωσία καταφέρνουμε να φέρουμε ισορροπία στο σώμα και το μυαλό. Επίσης μας βοηθάει να καθορίσουμε αν είναι απαραίτητη η ιατρική παρέμβαση ή αν έχουμε το περιθώριο να περιμένουμε η ενόχληση να περάσει.

Εάν υποφέρετε από χρόνιο πόνο, η φαρμακευτική αγωγή δεν είναι η μόνη λύση. Είτε πρόκειται για έναν βελονιστή, είτε για έναν γιατρό Δυτικής ιατρικής ,βρείτε έναν κλινικό ιατρό με ανοιχτό μυαλό που θα κατανοεί την σοβαρότητα του να θεραπεύεις το μυαλό και το σώμα σαν ένα. Μπορεί να είναι η λύση για την οποία ελπίζετε.

 

Recent Posts
Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

ψυχοσωματικά προβλήματαΑυχενικό σύνδρομο