5 λόγοι που ίσως ευθύνονται για το φούσκωμα που μπορεί να έχετε

 In Αδυνάτισμα, Διατροφή, Υγεία

Όλοι, λίγο ή πολύ, έχουμε αισθανθεί κάποια στιγμή να μας ενοχλεί ένα φούσκωμα στην κοιλιά μετά από το γεύμα μας. Ξεκουμπώνουμε το παντελόνι μας για να ανακουφιστούμε προσωρινά και μετά τρέχουμε στο κοντινότερο φαρμακείο για να βρούμε κάτι που θα μας βοηθήσει. Η λύση όμως δεν είναι ένα χάπι που θα μας διώξει το φούσκωμα. Η λύση θα έρθει όταν αντιμετωπίσουμε την αιτία του προβλήματος. Ας δούμε μαζί 5 λόγους που μπορεί να ευθύνονται για το φούσκωμα και μπορεί να μην τους έχουμε σκεφτεί.

  1. Αλλεργία ή ευαισθησία σε κάποια τρόφιμα

Έχετε σκεφτεί ότι μπορεί να έχετε κάποια τροφική αλλεργία; Οι πιο συνηθισμένες που προκαλούν φούσκωμα προέρχονται από την γλουτένη, τα γαλακτοκομικά, την σόγια, τα αυγά, τα θαλασσινά, και τα φρούτα. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να ελέγξετε το αίμα σας για αλλεργιογόνα. Πιο εύκολο πολλές φορές είναι να κρατήσετε ένα ημερολόγιο γευμάτων σημειώνοντας ποιες τροφές σας προκαλούν φούσκωμα όταν τις καταναλώνετε. Οι τροφικές αλλεργίες είναι κάτι που θα σας συντροφεύει για όλη σας την ζωή, αλλά κάποιες ευαισθησίες μπορεί να επιλυθούν με την αποφυγή συγκεκριμένων τροφών.

Για παράδειγμα, κάποια άτομα δυσκολεύονται στην χώνεψη συγκεκριμένων λιπαρών. Δεν μπορούν να αφομοιώσουν το έλαιο καρύδας, γιατί αποτελείται από τριγλυκερίδια μεσαίας αλυσίδας.

Υπάρχουν δίαιτες, όπως η σωματική οικολογική δίαιτα, που υποστηρίζουν ότι όταν ο χημικός συνδυασμός κάποιων τροφών σχηματίζει μεθάνιο, αυτό οδηγεί σε φούσκωμα και ενόχληση στο στομάχι. Σύμφωνα με αυτό, τα περισσότερα φρούτα πρέπει να καταναλώνονται 30 λεπτά αργότερα από οποιαδήποτε άλλη τροφή. Με αυτόν τον τρόπο δεν προκαλούν ζυμώσεις στον οργανισμό, που οδηγούν σε βακτηριακές λοιμώξεις στα έντερα. Τόσος είναι ο χρόνος διέλευσης στο παχύ έντερο, ώστε να μην υπάρξουν χημικές αντιδράσεις που δεν θα βοηθήσουν την πέψη.

  1. Τρώγοντας κάτω από την επήρεια του άγχους

Το να τρώμε υπό την επήρεια άγχους προκαλεί μείωση των οξέων του στομάχου που βοηθούν την πέψη και δυσκολεύουμε τον οργανισμό μας να μεταβολίσει τα θρεπτικά συστατικά των τροφών. Επίσης δυσκολεύουμε στο έργο τους τα πεπτικά μας όργανα όταν δεν μασάμε καλά την τροφή μας.

Όταν τρώμε υπό κανονικές συνθήκες, το σώμα μας μπαίνει στην διαδικασία της πέψης ομαλά. Όταν τρώμε με άγχος, το σώμα μας αισθάνεται σαν να του επιτίθεται κάτι (στην προκειμένη περίπτωση, η τροφή) και ανταποκρίνεται ανάλογα. Το αίμα κατευθύνεται από την κοιλιά και τα σπλάχνα στα άκρα μας, δυσκολεύοντας την πέψη. Η τροφή δεν διασπάται σωστά σε μικρές πρωτεϊνικές αλυσίδες στην κυκλοφορία του αίματος και αυτό αποτελεί παθογόνα αιτία. Αυτό, λοιπόν, αποτελεί λόγο για να προκύψουν τροφικές ευαισθησίες.

Το συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να τρώμε το γεύμα μας χωρίς άγχος για να αποφύγουμε τα φουσκώματα. Είναι καλύτερα να τρώμε λιγότερο αλλά όταν είμαστε ήρεμοι, από το να τρώμε ανεξέλεγκτα όταν είμαστε αγχωμένοι.

  1. Υπερβολική κατανάλωση φαγητού

Όταν υπερβάλουμε με το φαγητό προκαλούμε αγχωτική αντίδραση στο πεπτικό μας σύστημα, που οδηγεί σε φούσκωμα. Φανταστείτε το πεπτικό μας σύστημα ως έναν ξυλόφουρνο. Αν τον φορτώσουμε με παραπάνω ξύλα και δεν υπάρχει αρκετό οξυγόνο, δεν θα ανάψει φωτιά. Όταν λοιπόν φορτώσουμε τον οργανισμό μας με υπερβολικές ποσότητες τροφής, τον δυσκολεύουμε και τον στρεσάρουμε. Η πέψη καθυστερεί ή σταματάει και αισθανόμαστε κόπωση αντί ενέργεια.

Η υπερβολική κατανάλωση φαγητού, κάνει το πεπτικό μας σύστημα να καθυστερεί, με αποτέλεσμα να παραμένει η τροφή στον οργανισμό μας περισσότερο και να προκαλεί ζυμώσεις, δίνοντας την ευκαιρία στα βακτήρια να λυμαίνονται την πηγή ενέργειας του σώματός μας. Αυτά τα κακά βακτήρια είναι που προκαλούν αέρια και συνεπώς φούσκωμα.

  1. Χρήση αντιβιοτικών

Τα αντιβιοτικά καταστρέφουν όχι μόνο τα κακά βακτήρια, αλλά και τα καλά βακτήρια του εντέρου και ως συνέπεια προκαλούν φούσκωμα σε πολλούς. Τα καλά βακτήρια που υπάρχουν στο έντερο, βοηθούν στην σύνθεση απαραίτητων βιταμινών και μετάλλων και ανακυκλώνουν τους ηλεκτρολύτες για να παραμένουμε ενυδατωμένοι. Επίσης καταπολεμούν τοπικές λοιμώξεις του εντέρου. Όταν παίρνουμε αντιβιοτικά σκοτώνουμε τα καλά βακτήρια και προκαλούμε φούσκωμα, μείωση του ανοσοποιητικού, δυσκοιλιότητα και κακή διάθεση.

Εφόσον χρειαστεί να πάρετε κάποιο αντιβιοτικό, φροντίστε να πάρετε προβιοτικά. Πάρτε τα τουλάχιστον 2 ώρες πριν την λήψη της αντιβίωσης, για να μην σκοτώσει αυτή τα προβιοτικά. Καταναλώστε οργανικές τροφές και γιαούρτι για να βοηθήσετε τα καλά βακτήρια και αποφύγετε την ζάχαρη, γιατί αυτή εξουδετερώνει τα προβιοτικά.

  1. Καταπιεσμένα αισθήματα

Η τροφή δεν είναι μόνο ό,τι μπαίνει στο πιάτο μας. Υπάρχει και η συναισθηματική, ψυχολογική και πνευματική τροφή. Αυτή την τροφή την παίρνουμε από την συναναστροφή μας με τους άλλους, την αυτοέκφρασή μας, την εργασία, την οικογένεια και τις πνευματικές μας ενασχολήσεις.

Τα συναισθήματα ξεκινούν ως σωματικές αισθήσεις. Μας ενημερώνουν για τις ανάγκες του σώματος και του πνεύματός μας. Όταν αυτά αγνοούνται από τους γύρω μας ή καταχρώνται, αρχίζουμε να τα καταπιέζουμε. Όταν όμως χαλαρώσουμε, τότε ξεπηδούν χωρίς να το περιμένουμε.

Όταν δεν δίνουμε την πρέπουσα σημασία στα συναισθήματά μας, οδηγούμαστε σε άγχος και συνεπώς σε φούσκωμα. Συμβαίνει το ίδιο όπως με την υπερκατανάλωση φαγητού. Μπορεί να φουντώσουν και να μας οδηγήσουν σε υπερβολικό φαγητό, επειδή τα καταπιέσαμε και τα αγνοήσαμε.

Αυτό είναι γνωστό ως ¨ψυχολογική φλεγμονή¨. Όταν βιώνουμε ένα τοξικό περιβάλλον στην οικογένεια ή την εργασία μας , σωματοποιούμε αυτή την κατάσταση και μεταφέρουμε το ¨φούσκωμα¨ από την ψυχή μας στο πεπτικό μας σύστημα. Αναζητήστε βοήθεια σε έμπειρους θεραπευτές για να βελτιώσετε την ψυχική αλλά και σωματική σας κατάσταση.

Recent Posts

Leave a Comment

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt