Πόνοι στην πλάτη και πώς να τους διαχειριστείτε

 In θεραπείες, Χρόνιος Πόνος

Οι πόνοι στην πλάτη αποτελούν το σύμπτωμα ενός λίγο ή περισσότερο σοβαρού προβλήματος στο σημείο αυτό. Όλοι δυνητικά μπορούν να εμφανίσουν κάποια στιγμή τέτοιο πόνο και πολλές φορές συνδέεται με το είδος της εργασίας που κάνει κανείς. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι εμφανίζεται περισσότερο σε άτομα από 35 έως 55 ετών.

Διαφορετικοί τύποι και αίτια

Οι πόνοι στην πλάτη είναι εφικτό να διαγνωσθούν με την κλινική εικόνα του ασθενή, ο οποίος περιγράφει το σημείο του πόνου και την αίσθηση που του αφήνει. Έτσι τους κατατάσσουμε στους κάτωθι τύπους:

  • Αξονικός πόνος πλάτης

Είναι ο πιο συνήθης τύπος και πρόκειται για μηχανικό πόνο. Η αίσθηση που αφήνει διαφέρει. Μπορεί να είναι συνεχόμενος πόνος, έντονος ή ακόμη και διαλείπον πόνος. Το αίτιο συνήθως είναι η φθορά των αρθρώσεων που συνδέουν τους σπόνδυλους.

  • Πόνος αναφοράς

Είναι ένας αμβλύς, έντονος πόνος γύρω από την πλάτη που διαφέρει σε ένταση. Η αιτία αναζητείται σε βλάβη στα αισθητήρια νεύρα που σχετίζονται με το κάτω μέρος της πλάτης.

  • Ακτινωτός πόνος

Πρόκειται για τον πόνο που είναι βαθύς και φτάνει στα χέρια και τα πόδια. Μαζί του παρουσιάζεται και μούδιασμα και μυρμήγκιασμα. Οφείλεται σε φλεγμονή της σπονδυλικής στήλης. Είναι η ευρέως γνωστή ισχιαλγία.

 

Οι πόνοι στην πλάτη μπορούν να εμφανιστούν σε οποιοδήποτε σημείο της. Μπορεί να ποικίλουν σε ένταση και στις περισσότερες περιπτώσεις εξαφανίζονται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Περιπτώσεις που προδιαθέτουν για την εμφάνισή τους είναι η εγκυμοσύνη, η κατάθλιψη, η παχυσαρκία, το κάπνισμα αλλά και καταπόνηση από δραστηριότητες. Υπάρχουν τεχνικές αυτοβοήθειας για την πρόληψή τους αλλά και την αντιμετώπισή τους. Κάποιες φορές βέβαια, είναι απαραίτητη η ιατρική φροντίδα.

Διαβάστε:  Παράλογες αντιλήψεις του Ellis

Αν δεν θέλουμε να καταφύγουμε αμέσως στον γιατρό, αλλά προτιμάμε να διαχειριστούμε μόνοι μας αρχικά τους πόνους στην πλάτη, υπάρχουν τρόποι. Παρακάτω υπάρχουν κάποιες προτάσεις:

  • Σωματικές ασκήσεις

Η τακτική σωματική άσκηση βοηθάει γιατί μειώνει τις φλεγμονές και την φόρτιση των μυών.

  • Διακοπή του καπνίσματος

Με το κάπνισμα εμποδίζεται η κυκλοφορία του οξυγόνου και των θρεπτικών συστατικών στο σώμα και κυρίως στην σπονδυλική στήλη. Σταματώντας το κάπνισμα αναστρέφουμε την κατάσταση και μειώνουμε τον κίνδυνο να παρουσιάσουμε πόνο στην πλάτη.

  • Σωστή στάση ύπνου

Οι πόνοι στην πλάτη σχετίζονται και με την θέση στην οποία κοιμόμαστε. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για να σας υποδείξει την σωστή στάση ύπνου για σας. Συνήθως ο ύπνος στο πλάι με μαλακά μαξιλάρια μειώνει τον πόνο.

  • Ορθή και καθιστή θέση

Σε καθιστή θέση προτείνεται να έχουμε ίσια την πλάτη. Αν πρέπει να είμαστε όρθιοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, πρέπει να έχουμε ψηλά το κεφάλι και μέσα το στομάχι μας.

  • Σήκωμα αντικειμένων

Πρέπει πάντα να λυγίζουμε τα γόνατα όταν θέλουμε να σηκώσουμε αντικείμενα ή βάρη και να μην γέρνουμε δεξιά ή αριστερά για να μην επιβαρύνουμε τους μύες της πλάτης.

Οι πόνοι στην πλάτη είναι συνηθισμένοι και μπορούν με σωστή διάγνωση και βελονισμό να αντιμετωπιστούν με επιτυχία.

Recent Posts
Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το μηνυμα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Αυχεναλγία